tisdag 3 maj 2011

Kultur

Det är inga problem att få tiden att gå...

Vilken tur att naturen själv drog i "vår-bromsen".
Efter så mycket underbar värme kom kylan tillbaka igen, lite regn och genast inser jag att det går att njuta i lite lugnare takt.

Att odla är kultur anser jag.
Så glad att jag fått ner massor av frön i grönsakslandet.
La på sån där vit ful duk på sådderna
mest för att Bella inte skulle få för sig att gräva fram koskiten
synd bara att hon inte fattade vinken...



När allt var klart slog det mig att jag bestämt att ha enbart kryddväxter i grönsakslandet i år
minnet är extremt bra och underbart kort.

Kultur nr 2 är att sitta på Kulturskolans elevkonsert och läsa, räkna och måla
samtidigt som man lyssnar.



Återigen vilka underbara barn och ungdomar som får ihop noter och pirr i magen
och bjuder oss på okonstlad musik.

Eget skapande är också kultur.
Hittade ett underbart tyg som heter "Påfågel" på Serholt när mamma och jag var där.
2,25 m för 89 kr fynd om någon frågar mig.
Jaha vad ska du ha det? frågade mamma lite oväntat.
Hon om någon vet att vissa tyger går det bara inte att låta bli att köpa.



Knappt en meter har jag nu använt till förhänge i tvättstugan.
Tvättstugan som äntligen börjar närma sig färdig, idag installerades varmvattenberedaren och golvet la gubbarna in förra veckan.
Nu är det bara förvaringshyllor och torkställning som vi ska lösa.
Köksgolvet ska förhoppningsvis läggas snart och då har det bara tagit 4 månader att få vattenläckan åtgärdad.



2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Vilket tyg!!!!! Jag ska sitta i din tvättstuga nästa gång jag blir inbjuden...:-)))

Marina sa...

Kallt har vi här också men visst är det kanske bra att våren stoppas upp lite. Det gick i en rasande fart!

Härligt med barn, musik och kultur - den kombinationen alltså.

Kram!