fredag 10 december 2010

Mycket surr

Just nu är mitt huvud fullt av en massa tankar.

Nobelprisutdelning:
Tänk att under så många år hålla på och klura och fundera.
Tålamod, fantasi, envishet, ödmjukhet
är väl några bra egenskaper att ha som Nobelpristagare.



Rätt och fel:
Så viktigt att ge barnen en bra inblick i vad som är ok.
Att kunna ta andras elakheter utan att ge igen.
Men så svårt med etik, moral, empati och förklaringar.
Jag utgå ju från mig själv men det är ju inte rätt alltid för andra.



Fokus:
Att glädjas i glädjen ger styrka i svårigheter.
Att njuta av det lilla, det bli så mycket större då.
Underbar musik
Frisk hundpromenad
Familjekram
Vildsvinsstek



Jösses det blev nästan lite för djup...men så är det ändå härlig fredag...

2 kommentarer:

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Ja härlig fredag önskar jag dig. Att tillåta och vara tillåtande inom en viss gräns är viktigt, tror jag - att inte sätta gränser tror jag inte alls på.
Tror att det är gränserna som gör oss till riktiga samhällsmedborgare.
Trevlig helg
Birgitta

Marina sa...

Ibland är det helt rätt att vara lite djup tror jag.

Kram!