måndag 13 december 2010

Färgstarkt

Lusse lelle
Lusse lelle
elva nätter före jul...

I år har jag nog haft den mest olussade lucia nånsin i mitt liv.
Inte ett endaste luciatåg har jag sett
bara några nervösa och fnittriga tärnor som övade på skolan.
Kanske ska snika till mig lite svtplay lucia efter bloggeriet.

Istället för att stressa iväg till luciafirande ikväll valde Caspian och jag att göra lite julgodis.
Han har upptäckt marsipanets förlovade land!



Fram med marsipan (köpe som jag egentligen ALDRIG använder)
röd och grön (trodde vi men den var gul) karamellfärg.

När marsipanandet var klart gjorde vi det snabbaste julgodis som finns:
Knäckebrödsbitar i choklad.
Det har svägerskan Ingrid lärt ut och det är gott som bara den.



Efter kvällsfikat drog vi på kläderna och gick ut för att spana efter meteoriter.
Caspian såg två och jag tre.
Hur häftigt som helst!



I nästa inlägg lovar jag lite lugnare färger igen.

Inga kommentarer: