lördag 2 oktober 2010

Bearded bush

Jag har blivit med skäggig buske...
hmf...
så det kan bli
Alltså
Jag fick köpt det sista exemplaret i trädgårdabutiken
och så fick jag ner den i rabatten.




Så fin.
Den stämmer precis ihop med silverpäronet och kanske skulle det vara syggt med två havtorn.
Något att tänka på.
Medelhavsträdgård.

När jag så gick med kameran hittade jag annat som är fint just nu.



Ibland blir jag förvånad i min egen trädgård.
Som att hitta en vit höstanemon.
Jag vet att jag flera gånger försökt få "Honore Jobert" att trivas men gått bet.
Inte visste jag att jag satt denna där den nu växer...men vad gör väl det
Lycka.





Malvan och stockrosen är så lika varandra just så här.

En faovritväxt just i år är Kärlkesörten.
Köpte några nya på trädgårdsfesten på Sofero och denna är bara så fin.



Ha försökt i många år att odla egen pumpa.
Det är inte helt lätt har jag märkt men i år har jag i alla fall fått fram en "Uchiki kuri" (tror den heter så)



Imorgon efter simskola tar Fideli och Magnus hand om Caspians barnkalas.
Bowlingpartaj står programmet men elva 5-7 åringar.
Jag stannar hemma och ska ägan mig åt bakning.
Det är kanelbullensdag på måndag och jag tänkte prova en ny smaksättning.
Kanel och syltad ingefära.
Det är Mia Gahne i GP som hade recpetet och det kändes spännanade och gott.
Ska fixa lite med äpplena jag fick av en arbetskamrat.


Inga kommentarer: