onsdag 20 september 2017

Vårplaner

Hör John Taylors röst i mitt huvud.
"Gör en lökplan!"


Ja, det är faktiskt smart.
Är en fan av planer men just lökplan har jag aldrig lyckats med.


Nu gör jag en utifrån det jag redan inhandlat.
Antar att det mest korrekta är att börja med planen och sen shoppa loss.


Helt enkelt är det inte när man som jag älskar vårlökar och gärna köper massor.
Hålla dem i handen och väga dem lite lätt får mig att känna ett hopp och en ofantlig glädje.


Visst är de där vårblommorna de mest efterlängtade.
Att i senvinterns sol varje dag gå runt och leta efter gröna små knoppar i den bruna kalla jorden gör livet meningsfullt.


Nu när planen görs upptäcker jag att några sorter saknas.
Vit pärlhyacint, krokus och varför inte kejsarkrona...


lite fler vintergäck, hundtandslilja...


Inga kommentarer: