tisdag 31 maj 2016

Dåndimpen

Just nu!
Leva här och nu!


Citatet jag vägrar skriva, ni vet, "Få... da..."
Men precis så är det fast i millisekunders ultrarapid.
Det är så vackert så jag dör lite mest hela tiden.


Stannar upp i springet och njuter.
Lägger undan mina ordningstankar som spökar mig.
Strosar förbi gullregnet, slås av doften och uppskattar varenda liten växtvarelse i lurviga landet.


Gläds till tårar av att den svarta irisen jag fått av älskade Birgitta snart slår ut sina blommor för första gången.


Efter värsta åskovädret på länge
sätter jag mig på trappan med tekoppen
lyssnar på tornseglarna
klappar hunden på magen
och känner lyckan.


Stort blir smått
glädje samsas med oro i tårar
skört finner styrka
och så dör jag lite till i stundens skönhet

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Vackert inlägg i både text och bild. Kusinkram till dig från mig.