måndag 28 september 2015

Veckans goding

Nypon


Vilken morgon!
Strax innan åtta var Bella och jag nere vid stranden för att plocka nypon.
Bättre start på semestern är svårt att få till.


Vilket skådespel naturen gav oss!
Dimman som lättade från havet,
och vattnet som en spegel.


Det finns inget vackrare plats att plocka nypon på skulle jag tro.
Bella tycker däremot att det kunde kvitta...
Sur hund som blev glad först när det vankades några hundgodis och liten smakbit av min banan.


Fick ihop två liter på ett ungefär och får nog allt ge mig ut fler gånger för att få ihop till vinterförrådet.


Gubbarna i båten gav sig ut för att fiska upp hummer...
det är ju också gott...


men nypon fyllda med havsluft går inte av för hackor.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Bra start på din semestervecka. Bella ser ju faktiskt lite sur ut, hi hi. Gulle hund.
Nyponsoppa är ju gott. Vet exakt när jag åt det sist! 15/12 2005. Det var det sista vi åt hemma innan huset brann. Har inte "vågat" äta det sen dess. Löjligt men alldeles sant. Men kanske vågar vi igen nån gång. Så vackra och nyttiga ju. Kramar från kusinen.