måndag 21 september 2015

Veckans goding

Murgrönsviol


Näpen, söt och nästan lite skör.
Men bara nästan skör, eller egentligen inte alls om jag tänker efter.
Hos mig har den överlevt många strapatser vill jag lova.


Övervintrar inomhus, svalt och så ljust det går.
Duschning lite då och då och om odjur, löss, angriper klipper jag ner den helt och hållet.


Denna sommar är den väldigt ljus i bladen eftersom jag har haft den på solaltanen.
Egentligen vill den stå lite mer skuggigt.


Rankorna ska jag plantera i småkrukor och göra fler
för denna lilla sköning kan jag verkligen inte få för många av.

4 kommentarer:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Jag kom på mig själv igår med att tänka, -idag är det ju veckans goding på Annas blogg!!!
Näcken är ordet på veckans goding.
Kram från kusinen som är uppe innan tuppen!

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Mmm nu skulle det ju vara Näpen. Jävla stavningsjox i min osmartphone. ;-)
Kram igen.

Min plats i solen sa...

Vilken sötis och jag förstår att du är väldigt förtjust i denna söta viol. Det är något visst med violer som gör att de helt enkelt inte går att motstå. :)

Kram på dig

Min plats i solen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.