tisdag 1 september 2015

Krydderiet

Några steg till är tagna i örtagården.
Senaste tillskottet är fyra förhoppningsvis rymningssäkra myntatunnor.


Myntorna som jag fick på 50-årsdagen av underbara väninnan Lena har bott i hinkar på terrassen fram till nu. De växer så det knakar precis som myntor brukar och vi har kunnat skörda hela säsongen.
Underbart!


Längre fram i höst ska det petas ner vitlöksutsäde utmed de murade kanterna.
Till våren hoppas jag hitta en bra krusbärsbuske. Den ska få stå i det övre kvarteret längst mot häcken.
Malört står på Magnus växtönskelista och det ska nog inte vara så svårt att få tag på.


I söndags köpte jag en storbladig timjan som ska vara vintergrön.
Köpte den då Annette och jag besökte Viktorias trädgård,
den ena av de två trädgårdarna i Trip2garden.
Mina bilder från titten kommer här under veckan.


Min egentillverkade Yin och Yangcirkel ligger bredvid det lilla livsflämtande valnötsträdet. Förhoppningen är att helhetstecknet ska ha en positiv inverkan på växtligheten.



Bredvid sittplatsen har jag ställt ett litet pyntbord


mest bara för att göra ytan lite glad.

Inga kommentarer: