fredag 18 september 2015

Fredagsbukett 27 2015

Håll i hatten för oj vad det blåst i natt och hela dagen och det ska fortsätta!


Krukor och grejer huller och buller i trädgården.


Brytet från sommar till höst är häftigt rent vädermässigt.
Innan i veckan hade vi kaos med störtregn, hagel, åska blixt och dunder.
Då var jag i växthuset och blev fast där tills jag riskerade liv och lem (nåja) genom att springa mitt fortaste, i stövlar, 30 meter.
Hatar (!) åska.


Denna fredag har jag samlat
kärleksört, sommarrudbeckian "Cherry brandy", dahlia,  luktärt, kaprifol och vallmokapslar till en årstidsbytarbukett.


Kärleksörten är en favorit!


Förstår bara inte varför jag har så få?!


Måste skriva in det på inköpslistan.


Mmm...Nu kom en idé till mig...Kanske planera in en Kärleksrabatt i trädgården...


Nu kör vi härlig kärleksfull helg!

1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

Det ligger i tiden...stod för några dagar sedan i Hanne Justs have och upplevde ett möte med en främmande kvinna med samma tanke i ögonblicket....precis framför en gigantisk kärleksörtsplantering. Inramat av buxbom och med stänk av en nyansupptagande fylld ros...... Pust.