fredag 11 september 2015

Fredagsbukett 26 2015

Nu är det fredag igen
och 
två ledig dagar ligger som goda karameller i godisskålen.


Myyyshelg igen för Caspian, Bella och mig då Magnus är iväg på golfäventyr.


Jag har lite småtrevligheter i rockärmen som jag tänker dra fram och överraska sonen med


och så ska vi hälsa på hos Fideli och Emilia för att få se hur fint de fått det i lilla huset


och så ska vi fira lilla mamma/mormor som fyller år på söndag.


Sensommarbuketten har jag satt samman av
paradisblomster, höstanemon. harsvansgräs, praktvädd, ulleternell, oxalisblad, kanadensisk elm, chokladblomma, klotlök och en kronärtsskocka.


Kronärtsskockan är en så fin tistel både i knopp och i blom
och
så god. Köpte en till som jag ska tillreda och äta med citronsmör.

Inga kommentarer: