lördag 12 september 2015

Försummat

Det fina fina grönsakslandet har fått leva sitt egna liv.
Inget jag är stolt över precis men tiden räcker liksom inte till.


En djungel med massor av godsaker som jag inte vill dela med mig av till vem som...


Kålfjärilslarverna har tagit över!
De har ätit upp brysselkålen och i vecka slängde vi resterna.
Hoppas hinna skörda grönkålen imorgon annars får jag väl nöja mig med att glädjas åt fjärilsprakten nästa sommar.


Hårt jobb i flera timmar kräver nyttig och god lunch.


Skreamackan á la Solhaga med deras goda fruktbröd och Skrea ost bondost.
Lyxigt gott!


Nu är det klart


och det ser nästan nyplöjt ut om man kisar...
Nu ser man megasquashen klart och tydligt. Pannan i djupa veck
för hur ska jag ta hand om dem?


Har tre jätteplantor som verkligen bara spottar fram enorma frukter eller vad jag nu ska kalla dem.

Inga kommentarer: