måndag 3 augusti 2015

Veckans goding

Hibiscus trionum


Hon är bland det vackraste jag vet.
Älskling verkligen!
Och så namnet "Simply Love"!
Mitt i prick.


Vet inte hur en växtsäsong skulle se ut utan denna skönhet.
I år höll jag på att bli varse detta hemska dock.
Gaah!
Av flera sådda frön var det bara två som grodde och efter omplanteringen vart det bara en tapper liten sötnos kvar.
Jösses man kan ju få hjärtflimmer för mindre.


Framåt höstkanten blir det till att ta nya frön och förvara som en skatt.
Nästa år vill jag ha "Simply Love" i varenda sommarkruka, överallt i hela trädgården
och så här i växthuset naturligtvis.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Vilken skönhet! Får du ett frö över så tänk på din "lillkusin" :-)
Idag verkar det bli en fin dag. Jag skall rensa blåbär och vila min nacke som värker infernaliskt.
Kusinkram till dig!