söndag 2 augusti 2015

Början och slut

Så här sista skälvande timmarna på semestern kan jag konstatera att den började och slutade med sol.
Det är ju väldigt bra för det är det vi minns, början och slutet alltså.
Allt emellan med fleecetröjor och raggsockor glöms ganska snabbt, tack och lov.


En dag på ledigheten kom jag på att vårt lilla kombinerade bibliotek/kontor skulle kunna piffas upp lite. Så bra att min pappas morfars gamla reseskrivmaskin fanns i klädkammaren hemma hos pappa och mamma...


Den fick jag gärna låna och så kunde jag även få den lilla glaslampan också.


Belysning över köksön hade jag mumlat lite om till Magnus men inte kommit till skott än, så att säga.


Tjipptjopp, godkänt.


Vi tar ett litet steg i taget med omvandlingen av köket. Tror att det snart är spisens tur för ugnen är lite ur slag... 


Skrivmaskinen visade sig vara lite för stor för bokskåpet. Får lov att hitta en annan plats för den är så hiskeligt fin.


Tänk att han hade med sig den när han reste tåg mellan lilla Landeryd och Stockholm titt som tätt. Han var riksdagsman och behövde väl skriva motioner och sånt när tåget gjorde uppehåll. Då tog det visst två dagar att ta sig den sträckan.


Små bäbisar ser han lite valhänt ut med dock där han sitter med nydöpta mig i knät.

Nu får jag visst ta på mig regnkläderna, igen, och ge mig ut på promenad med Bellatass.

Inga kommentarer: