onsdag 29 juli 2015

Ute hos

Marie på Håkesgård


"Mare mare
Vad gör man med en söndagmorgon?"


Vi, Annette och jag for på trädgårdstitt arrangerad av Trip2garden


Vilken trädgård sen!
Annette hade varit här för många år sedan när en annan familj bodde i fastigheten och visste lite vad som väntade men även för henne blev det en Waoweffekt!


Skulle nog vilja påstå att här finns allt en trädgårdsnörd kan önska.
Stort


 och små detaljer
 

Raka siktlinjer


 och krokiga nyfikenhetsstråk


Sittplatser för många


 och för ensjälvingar


Vattenporlande
  
och dammar


Växthus för värmekrävande grönsaker


och en rådjurssäkrad plats för sallad och sånt


Täta träd


och lite mer gracila


Stora variegerade blad


och små


Arrangemang


med "showstoppers"


I entréavgiften fick man gofika i ett av uthusen där både utsikten och insikten kom till oss.


Jösses, jag ville inte åka hem eller
jo.
Jag ville hem och sätta händerna i min have och göra allt som dök upp i min inspirerade hjärna.


Tusen tack!


Till er som inte varit här:
Åk hit nästa gång det är öppet!
Eller gör som jag och titta in nästa gång då det är öppet i Maries väninnas paradis.
Gå in på Trip2garden och få mer information.

1 kommentar:

Petras- Enjoy Life Every Day sa...

Tusen tack för tipset och vilka vackra bilder. Ska genast kolla öppettider och lura med min lilla gubbe dit;-)
Kusinkram till dig!