lördag 25 juli 2015

Fredagsbukett 18 2015

Oj vad dagvill jag vart igår.
Där mitt på fredagen var det ju så att vi bjudit in underbara gäster och det blev till att fixa lite mat och gottigott och så försvann tanken på fredagsbuketten i ett glatt nafs.


Så än en gång presenterar jag en lite sen bukett och med ett nummer, 18, som blivit överhoppat innan. Har hoppat över även 19 så den kommer nästa vecka.


Ännu mer villervalla var att vi hade konsertbiljetter för fredagen. Det löstes med att Fideli och kompisen Sandra tog hand om dem. Snacka om semesterförvirrad mamma!


Buketten är en klöversamling.
Älskar honungsdoften!


 Hade jag varit ett bin hade jag också velat rumla runt i klöverblommor.


Det var inte bara för oss det var stojigt.
När våra gäster promenerade hit tog de en genväg...
Hur är det nu med genvägar?
Visst är de senvägar?
Precis så blev det. Normalt kanske det skulle tagit 10 minuter att gå till oss. Nu tog det ca 30 minuter eftersom de fastnade i en rishög omgärdad med nässlor. Där låg de i en ramelhög, mamma och två barn medans pappa filmade och alla gapskrattade och ojade sig om vartannat. 
Därför måste jag visa den fina genvägsbuketten de hade med sig, den ramlade den också.


Inga kommentarer: