söndag 15 mars 2015

Lucky

Lukardax!!!
Låg på knä och bara njöt av att peta försiktigt i jorden för att få upp ogräs i eftermiddags.
Jo, det finns minsann ogräs i landen redan och jag tänkte att om jag är ute tidigt så kanske kanske blir det mindre av den varan under resten av säsongen...


I detta underbara land växte vallmon


och rudbeckian i somras.


Det hade redan börjat trycka på med växtligheten och gissa om jag njöt där jag låg och funderade på vindruvor i växthus, beskärning av äppelträd och omplantering. Det är ganska mycket som tänks på när lukningen drar igång.
Beslutade att vindruvorna ska få växa utanför växthuset, att äppelträdsbeskärningen måste vi nog anlita ett proffs till och att omplanteringen av alla stora och små just nu känns oövervinnerlig.

2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Angenäma besvär att fundera över....

Petras - Enjoy life every day sa...

Härliga tider som väntar oss trädgårdsälskare!