tisdag 17 februari 2015

Vårfix på gång

När jag hittade musen i flaskan var jag i färd med att städa och vårgreja i orangeriet.


Det kom liksom av sig lite i allt snurr med grenar, möss, flaskor och obehagskänslostormar
men lite omändrat blev det ändå.


Har lite svårt att bestämma mig för om vimplarna ska få vara kvar eller inte...
Satte upp dem när Fideli tog studenten förra året så egentligen ska de bort men det känns lite tomt så njae de får vara kvar tills jag hittar på nått annat.


En ny trädgren täpper till hålet i svagdrickaflaskan och förhoppningsvis är det mussäkrat men för säkerhets skull får lilla katten vakta.


I grenen bor vårfåglar av lite olika arter.
Ute i trädgården kvittras det för full fågellungor.


Tänk vad ljuset betyder mycket för alla och en var.
Underbart att det blir fina skuggor
och värmen i orangeriet är hög när solen visar sig.
Njuter!

2 kommentarer:

Petra sa...

Vad fint du gjort! Vimplarna är en klar "keeper" tycker jag. Den lilla katten var söt, men möss vete sjutton om den skrämmer;-)
Kram till dig!

Mina Gröna Tankar sa...

Den där katten kan nog skrämma vem som!!!!!!!