onsdag 21 januari 2015

Nygammalt

En sak som jag glömt bort att det blir när man flyttar är att ens gamla saker lätt faller i glömska när man inte har dem framför näsan eller i ett skåp man öppnar lite då och då.
När grejer ligger invirade i papper i en flyttlåda syns de inte och det är nästan så att de inte finns.
Eller ja, man har dem i alla fall långt bak i huvudet och när man sen hittar dem blir det ett kärt återseende.


Med mina vackra kakelplattor som tidigare bott i växthuset på somrarna blev det ett sånt lyckobubbel i magen när jag hittade dem i en låda i garaget.


Och så kom jag att tänka på de små lyckodjuren som också brukade hålla till i växthuset.
Yes!
de låg i samma låda och nu får djur och plattor vila i matkällaren. På så sätt ser jag dem varje dag och kan fundera på ett lämpligt plejs för dem.

1 kommentar:

Petra sa...

Lyckodjuren är ju bara såååå söta!
Kram från kusinen på landet.