tisdag 18 november 2014

Vi ses nästa år

Ginkon, mitt lilla favoritträd, står så kal och kall ute vid trappan
men varje dag påminns jag om skönheten i bladens vackra form.


På skänken i sovrummet ligger de pressade guldskimrande löven.


Trädgården går till ro men jag läste att många växter inte avmognat riktigt än i och med den varma hösten. Kommer kylan snart kan det innebära att många plantor dör och måste ersättas nästa vår.


Inte mycket att göra nått åt, tänker jag. Vi kan inte rå på väder och vind.


Men till helgen ska jag kupa rosorna och lägga lövtäcke, som förhoppningsvis inte blåser bort, på andra känsliga sötnosar.


1 kommentar:

Mina Gröna Tankar sa...

Va fasen! Varför har jag inte kommit på att pressa dessa vackra löv? Nu är det väl försent. Antar att min lille stackare också står kal å kall därute. Får ta en titt i morgon när mörkret lättar.