onsdag 12 november 2014

Snart dags

Det skrivs här och där om längtan efter advent och julkänsla.
Det är som en riktigt hård karamell som man kan suga på hur länge som helst
(glömmer i liknelsen att såna karameller skinnflår en i gommen...).


I söndags när jag städade ute kände jag verkligen att snart ska entréborden adventspyntas.
Men hur?


Oftast hämtar jag lite mossa och nån överflödig självsådd liten gran.
Kransar och ljus.
Men hur vill jag ha det?


Är absolut inte färdig i tanken så just nu gör det inget att det dröjer ett tag till.
En idé har jag som ska testas ska bara hitta drivved som passar.
Hoppas på strandväder på söndag!

1 kommentar:

Petra sa...

Jag håller med dig! Man ska ju veta hur man ska ha det med. Jag kommer satsa på skogstema. Det passar liksom bäst här på landet. Kanske en julkärve och illröda äpplen som får förstärka känslan av en lantlig jul. Tror ditt saltstänkta jultema kan passa fint hos dig. Kör på!
Kram