onsdag 19 november 2014

Hundliv

Oj vad jag önskar att jag var en liten hund.
Sååå trött!

Det spelar ingen roll hur mysigt det än är med att tända ljus och brasa, hur mycket kul idéer som vill halka ner från skallen till fingrarna, hur härligt friska promenaderna är, just nu vill jag bara ligga i soffan och sova.


Tallkottkörteln har nog fått sig en törn för i min kropp känns det som natten hela dagen också.
La mig en timme tidigare igår men var helt död i morse ändå.
Ska det vara så här i dryga 4 månader till så vet jag inte vad...


Lite piggare blev jag trots allt när jag stannade till vid lärkträdet utmed cykelrutten till/från jobbet.
Flera nedfallna grenar!
Jippi!

1 kommentar:

Petra sa...

Snart kommer julen och ljusen! Sen vänder det. Vi får hjälpas åt att försöka förbanna mörkret. Tillsammans ska vi klara vintern!
Bellatass verkar ju tillfreds med vilandet. Man kanske skulle varit hund istället eller kissekatt! Kram från kusinen på landet!