måndag 27 oktober 2014

Vintertid

= glöggtid.
Vi passade på att prova årets glögg igår när mörkret lagt sig och vinden ven utanför huset.


Vi satt i "orangeriet" bland levande ljus, värmefläktar och växter mumsandes på banankaka och smuttandes på glögg.


Att det skulle smaka lavendel ställde nog mina smaklöksförhoppningar i lite för hög förväntan. Vare sig Magnus eller jag kände någon blomsmak. Vanlig vit glögg, varken mer eller mindre.


Caspian drack alkoholfri blossaglögg och tyckte att det var allmänt mysigt.

2 kommentarer:

Petra sa...

Vilket mys! Ser så varmt och gott ut på bilderna.
Blossa -14 skall testas även om jag hört att den inte är någon 10 poängare!
Tror Caspians alternativ är det godaste.
Kram.

Mina Gröna Tankar sa...

Besviken var ordet. Nu känns det inte som om jag behöver testa ens....:(