söndag 26 oktober 2014

Regndag

Igår vaknade vi tidigt till ljudet av regn och blåst.
Gilla läget, ta tag i dagen, gör det bästa av situationen.


Efter innebandysammandrag för Caspian och hans lilla lag
och efter lunch tog vi tag i nästa steg vad gäller inredningen i vardagsrummet.

Jag ville ha en dimrosa stor och mjuk matta. Magnus ville ha en blank och vit tv-möbel. Så vi satte oss i bilen och körde till Severins i Halmstad.


Där stod den!
Alla planer ställdes på ända och det gick fort för oss att bestämma att färgklickar är alltid härliga i ett annars vitt rum.


Formen av tv-bänken för tankarna till "The Jetsons".
Mattan plockar upp det orange, det grå i soffan och det rosa i mina tankar.
Nu är soffbordet helt rätt och får stå kvar här uppe.


Det här bordet är det mest sinnrika i världen. Med några enkla grepp kan man göra om det till ett kvadratiskt matbord. Mina föräldrar köpte det i slutet av 50-talet, har jag för mig, och det har hängt med sedan dess och varit en trotjänare i familjen.

Inga kommentarer: