fredag 17 oktober 2014

Fredagsbukett S 13

Ljuv, harmonisk och mjuk var min förmiddag.
Fick lyssna till en otrolig repetition med flygel, violin och sång.
Styckena var romanser med en härlig glädje.
Det låter det va ´?



Men jösses så vanvettigt vackert.
Att jobba som expeditionshäxa i gamla badhuset har sina fördelar vill jag lova.



I denna anda har jag satt ihop buketten för kvällen.
 


Tog den endaste blomman av tappra dahlian, vit hortensia, miscanthusgräs och så lite fjädersparrisfnuff (innekrukväxt).
 


Sen eftermiddag i romansens mjuka ljus.
Känner mig som ett dimmrosa moln.
 


Snart matlagning och bomullskänsla.
Imorgon bibblan och hjärtefika med Caspian
så det blir en härlig helg kan jag tro.

1 kommentar:

Petra sa...

Vilka färger! Riktigt tjusiga bloggbilder. Bibblanbesök och fika med sonen, det måste ju bara bli Bralördag av det!
Kram på dig kusinen!