söndag 5 oktober 2014

En till!?

"Vad ska du ha den till?"


Denna knäppa fråga!
Jösses jag kan ju inte veta allt!


Det jag vet är att den faktiskt väntat på mig där den stod lite skymd i loppisaffären för den ropade
"Tjoho! Här är jag! Vill följa med dig hem Anna och förgylla ditt hem!"


Självklart när jag vände botten upp
och självklart för 10 kr.
Älskar allt, kanske i alla fall mycket, som kommer från Gefle och Uppsala Ekeby. Det är nått speciellt med formerna och färgerna och skimret.


Ikväll la jag gurkstavar i lilla "Blå ros"-skålen. 
Ett användningsområde som förgyller matbordet.
Kan tänka mig att ha gem i den och då skulle den förgylla skrivbordet och hela kommande biblioteket faktiskt.

1 kommentar:

Petra sa...

Vilket fynd! En sån skål måste man ju bara slå till på. Bra köp.
Kram kusin P