söndag 24 augusti 2014

Saknar

Längtar efter mina trädgårdsböcker.
Vill kunna ta fram de där inspirationsbilderna.
Vill kunna läsa hur, var och när om mina växter.


Just nu känns det frustrerande att så mycket fortfarande ligger nerpackat.
Vi har inga bokhyllor än i det som ska inredas till bibliotek/kontor och det känns lite sisådär.


Fast vi håller på allt vad vi kan ute.
Det ska prioriteras så länge det är vädermässigt möjligt det är vi rörande överens om.
Igår beställde vi trappstegsstenarna till stengärsgårn (skriv som du talar är det väl?) och i veckan vet jag att Magnus kommer att kånka och stånka med byggandet.


Så jag håller till godo med de böcker jag har framme och så lånade jag en fröbok på bibblan igår.
Ska höstså en massa perenner snart.
Fröabstinensen är svår då jag inte sådde ett enda uns i våras.

Inga kommentarer: