onsdag 6 augusti 2014

Önskan

Vill gå på loppis.
Vill hitta gamla fina fynd.
Vill fylla hemmet med molnkänsla.


Fast mest av allt vill jag få ordning på alla våra utspridda energitjyvar.
Här är en jäkla röra överallt känns det som så fler grejer är det minsta vi behöver just nu faktiskt.


Måste bestämma mig för var jag ska börja inomhus.
Det lutar åt klädkammaren. Bra att få ordning på lagerlokalerna först tänker jag. Sen är det ett ganska litet och överskådligt utrymme, lite lättare tänker jag...


Funktion, plan, ritning, förverkliga.
Enkelt tjipptjopp bara att sätta igång,
hur svårt kan det va´?


Näe precis.
Hur svårt kan det vara?!
Baah, jag kan ju blunda också och jag kan gå ut. Tids nog blir det kallt och mörkt och då är det bra att ha nått att göra inomhus, eller?

1 kommentar:

Petra sa...

Du tänker helt rätt. Blunda för röran inne och njut ute så länge det går. Mest troligt är det mest du som ser röran inne. Vi Karlsson ättlingar har det i generna, att se röran först och allt det där andra lite lite för sent för att må gott i sinnet. Tro mig! Kusinkram tull dig.