onsdag 20 augusti 2014

Fat(tigare)

I lördags gav Caspian och jag oss ut på en två timmars shoppingtur, eller inköpsrunda.
Jag är allt annat än glad i att handla men det finns små knep som förgyller.


Grejer till trädgården är ett av knepen så det började vi med.
Stolpar till träden, check!

Sen leksaksaffären för Caspians planerade inköp.
Det blev lyckat!


Sen blev det lite tråkigt, fast roligt ändå.
Mathandling i stora mataffären, gaah skittrist men så träffade jag en bekant som lovade komma med en god present under eftermiddagen.
Helt ok med andra ord!

Full karutta till köttbutiken och smilbanden åkte uppåt igen.
Till och med sonen tyckte det var kul att vara med och beställde en massa nötfärs till goda hemgjorda hamburgare och raketkorv som är stark och god.


Eftersom vi var i Slöingetrakten svängde vi inom loppisen, bageriet och glassfabriken, så där bara, på hemväg.
Såna svängar är bäst!

Faten kan användas till en hel del trevligheter, fast egentligen behövde jag dem absolut inte...

2 kommentarer:

Petra sa...

Nu blev jag sugen på Slöingerundan jag med! Nästa lördag kanske?
Fina fat, härligt mångsidiga och retro!
Trevlig Helg, kram P.

Mina Gröna Tankar sa...

Dumheter! Klart att du behövde dom!! Annars hade dom inte ropat på dej.