tisdag 8 juli 2014

Slemmigt

Mördarsniglar tror jag att det är, svårt att vara säker, finns det gott om här.
Det gjorde det på förra stället också så jag är inte så förskräckt.
Klipper ihjäl de jag ser men lägger inte ner nån större kraft på att jaga dem.


Eftersom de flesta av mina växter står krukade och väntar på att bli planterade se jag tydligt att många inte anses som snigeldelikatesser.


Funkian "Red Baron", dahlian, grönliljan och den konstiga tistelvädden (vet inte vad den heter) smakar godis men övriga grönsaker ratas än så länge.


Frågan är om jag ska avstå att plantera dessa godbitar för att inte locka in slemkryparna till trädgården eller om jag ska plantera dem så att sniglingarna håller sig där och inte går över till en, för dem, mindre angenäm diet.


Ja,ja...
det blir som det blir när det är som det är.

1 kommentar:

Hans Törngren sa...

Ja Anna, tyvärr: Spansk skogssnigel...