måndag 5 maj 2014

Stopp!

Vårvärmen stannade av.
Härligt!
Nu går det att njuta lite längre.


Njuter gör jag fastän det är mycket runt omkring hela tiden nu.

När jag ligger på knä och rensar rabatterna, så att Fia och Marc ska slippa allt för mycket ogräs i sommar, njuter jag av att vara tätt in på allt som blommar.


När jag tittar ut genom Caspians fönster njuter jag av Rosa Helenas bladexplosion.
(Fast just här känns det vemodigt att lämna Helena, hon är så överdådig).


Av värmen i växthuset njuter jag. Pelargonerna får ny jord och så försöker jag mig på att ta sticklingar. Får se hur det går i år...


På tal om pelargonsticklingar så vill jag tipsa om väninnan Annettes blogg.
Där kan ni, som är intresserade, beställa pelargonsmåttingar.
Udda sorter, vackra som bara den och omhuldade av min egna "guru".

1 kommentar:

Petra sa...

Som du grejar och fixar!
Tror jag skall kolla in Annettes blogg och se om jag hittar något jag vill ha!
Lite sega är de, pelargonsticklingarna. Mina står i växthuset och ser lite slokörade ut. Tror kanske vårsolen varit lite väl stark för dem. Kanske hjälper det med mulna dagar ett tag! Ha en fin dag och kram!