tisdag 1 april 2014

Turligt

Så bra att våren är tidig.
Det kommer visserligen att bli bakslag, det är jag övertygad om,
men nu gäller det att ta tillfället i akt och vårbruka.


Vi har grävt hela helgen. Rosorna som ska få flytta med oss är uppe ur jorden och nerknödda i hinkar. Rejält beskurna och så har jag läst en önskeramsa över dem att de ska klara sig trots denna omilda behandling. Ställda i skydd bakom växthuset tillsammans med allt annat som är uppgrävt. Där är det ljust men inte full sol.

När jag tittar i trädgården har det blivit lite luftigare i rabatterna men absolut inte tomt. Kan bero på krokusbladen som spretar överallt. Nu har jag visserligen bara gått över en tredjedel av rabatterna så än är det långt kvar tills allt är färdigt. Fick förklarat för en granne vad jag håller på med och att köparna vet om mina tilltag.


Växthuset är fullt av utflyttade pelargoner, oliver, agapanthusar, rosmariner, hortensior med flera.
Täckta med fiberduk för att inte bli chockade av ljuset på dagen och kylan på natten.
Det är så bra!
Nu kan vi börja packa ner förrådet också. Imorgon är det två månader kvar tills vi har tillgång i det nya huset.

Inga kommentarer: