söndag 30 mars 2014

Vårfröjd

Vresrosorna hade träff i torsdags hemma hos Elisabet.
Hon bestämde att temat var "Vårfröjd" och det passade som en smäck.


Ett jättefint bildspel visades från hennes trädgård, det var ju mörkt ute så vi kunde inte gärna se allt i verkligheten.


Hennes fina bilder inspirerade så jag for runt med kameran i helgen för att dokumentera våren här.


Kan vara bra att ha nu när det är sista våren på detta stället.


Det slog mig att magnolian ser ut som ett vide. Blommössorna påminner om videkissen.


Vårlöken är så fin och så invasiv. Den ska jag nog inte ta med mig till nya trädgården, eller...


Pärlhyacinter är en favorit så det ska köpas lökar i höst vill jag lova.


Luktviol är bara för underbar så det får flytta med en liten kruka och så hoppas jag att den sprider sig.

Inga kommentarer: