lördag 11 januari 2014

Nu är glada julen slut

 
Stjärnor, kulor och annat pynt är ihopplockat
nästan allt i alla fall.
Lite har jag spart framme ett tag till.


Lite papperstjärnor i lärkgrenen får hänga


några metallstjärnor likaså.


I ljuskronan får metallmyrtenhängen dingla någon vecka till.
Det är inte så överdrivet juligt tycker jag.
 
 
Vad var det då vi var iväg på i eftermiddags?
 Jo, vi var på husvisning. För en vecka sedan hittade jag ett hus till salu som vi allihop kände för.
Caspian var lite reserverad till en början men när vi väl kom på titten så tyckte han att det var fint och kunde tänka sig att flytta. En kompis ganska nära underlättade nog en del.


Det är ett jättefint hus med en stor trädgård, fyra gånger så stor tomt jämfört med var vi har här.
Tyvärr var vi inte ensamma på visningen och förmodligen kommer vi inte att vinna budgivningen men vi ska in i leken och prova vingarna.
Plötsligt händer det...

2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Tihi!! Åh, vad det är spännande! Vi blir alldeles pirriga vi också!!

Petra sa...

Härligt och pirrigt! Håller mina kusintummar för er♥ Kram P.