tisdag 17 december 2013

Varmkallt

För att vara varmt, för årstiden, är det väldigt kallt...
runt 6 plus men fuktigt och blåsigt...
det känns som -10
i alla fall i mig.


Träffade en ganska nyinflyttad engelsman igår. Han ville att det skulle börja snöa och jag håller med honom.
Snö som lyser upp, som dämpar ljudet, som fyller skogen med pulkaåkande barn, som döljer det bruna och gråsmutsiga, som vintrar till det
japp det vill i alla fall jag ha.
Det blir visserligen lite stökigare att ta sig till och från jobbet men det tar jag hellre.


Nu är det inte många skoldagar kvar för barnen innan jul och lovet hägrar. Själv ska jag vara ledig lite innan jul men jobba i mellandagarna och efter nyår. Då är det helt tyst och lugnt på jobbet så då ska jag hinna ikapp med sånt som blivit liggande lite för länge. Helt okej känner jag, gott att få rensa undan.


Fick iväg julkorten idag och det blev lite turligt och spökligt på samma gång.
Skulle köpa 19 julfrimärken men fick ta 20 eftersom de bara såldes i häften om 10 i varje. Ja, ja det kommer väl till pass nästa år tänkte jag. När alla kort var frankerade och jag kollade igenom alla så ser jag att jag glömt att skriva ett kort... Ha! Det där frimärket visste vad det gjorde!

1 kommentar:

Petra sa...

Vilken fin Kung Bore "kruka".
Jag längtar oxå efter snön nu. Med snön kommer ljuset och det vintriga på nåt sätt.
Jag skall oxå jobba mellandagar, känns ganska ok faktiskt.
Ikväll blir det julklappsinslagning.
Kram till dig♡