onsdag 27 november 2013

Kli i fingrarna

Har ett mycket bra jobb.
Gör såna där ordning-och-reda-grejer dagarna i ända när de andra på jobbet gör såna där kreativa-sociala-grejer.
Är lite smått avundsjuk på just det där skapandet.
Har ett behov som just nu inte får tillräckligt med utrymme. Så ikväll åkte det fram en massa pysselsaker och känslan blev som när jag var liten och stod längst fram i kön på Torgkiosken. Pekade på en godis, näe... en sån istället eller en choklad eller...
De där "tanterna" bakom disken som med silvertång plockade ner de valda sötsakerna i den lilla påsen hade änglars tålamod. Saknar både godisaffärerna och "tanterna".



Ikväll blev det pysslat lite armband, symall till små stoppade pyntdjur, skisser på idéer sånt som finns som bilder i skallen och som jag vill hinna förverkliga.
Kan förresten nån stoppa tiden?!
Har skaparklåda i huvudet och kli i fingrarna.



Blev inte självlysande igår.
Vill ogärna behöva göra om en magnetröntgen. Det gjorde absolut inte ont men mitt smått klaustrofobiska jag fick sig en rejäl omgång. 30 min inkörd i en lång trång tunnel, ligga blickstilla och lyssna på maskinens nervösa KNACKANDE genom ett radiobrus.
"Jag andas djupt, jag är lugn, det här går bra."
Blundade hela tiden för då inbillar sig min reptilhjärna (eller är det strutsen i mig) att förmodligen händer inte det som händer trots allt.

Inga kommentarer: