måndag 21 oktober 2013

Sch, säg inget...

jag börjar få julfeeling...
Hur blev det så här?



Sommaren är precis slut och hösten är bara så vacker, men det hjälps inte.
Hjärnan har gått igång och längtan efter varm julstämning, levande ljus, glögg, stjärnor, kulor, granris och julmusik är ett faktum.



Vet redan hur jag vill ha adventsljuset men vet inte hur jag ska få till det. Tur trots allt att det är några veckor kvar att klura ut det.



Jo, jag vet varför julknappen står på "on".
Lyssnade på Mary J. Blige´s cd "Mary Christmas" och jag går liksom all in av sån musik.
Sjunger med ända nerifrån tårna (precis som jag ville göra men inte gjorde igår på Stevie Wonder konserten).



Nu är det höststädning i trädgården som gäller, vill gärna känna mig färdig till allhelgonahelgen så jul och advent får vänta lite till.

Inga kommentarer: