söndag 27 oktober 2013

Ekologiskt

Fler och fler
väljer mer och mer ekologiska produkter.
Det händer att jag känner mig lite skeptisk och frågande inför vissa varor och undrar om det går att lita på all märkning.



Vi väljer närproducerat kött, ägg, glass, mjölk mm. Vi försöker bli bättre och bättre på hur vi väljer.
När det kommer till den egna skörden finns det inga som helst frågetecken. De är både ekologiska, närproducerade och goda på alla plan.



Nu ska vi ska snart plocka de första egenodlade citronerna, det är lycka det.



Minns när jag bodde sju veckor på ett pensionat i Grekland 1992. Då blev jag snabbt upptagen i ägarfamiljens stora underbara famn. Fick en hund, fick hjälpa till i köket, fick hålla engelskalektioner med barnen och rycka in/ut när det behövdes. Då och där i trädgården växte det ett enormt citronträd och det bar de sötaste citroner jag nånsin ätit.

1 kommentar:

Petra sa...

7 veckor i Grekland, skulle sitta finfint.
Vilka fina citroner du har.
Ikväll har vi ätit 100% ekologiskt, älgburgare! Inte fel. Håll i hatten i stormen och akta dig för flygande föremål. Kram kram från kusinen på landet.