onsdag 9 oktober 2013

Beslut - slut - lut - ut?

Ibland händer det sånt i ens liv som inte går att greppa i första, andra eller ens tredje taget. Det blir till en känslostorm eller orkan eller tromb eller tornado eller stiltje.
Allt blir extremt nära.

När man är känslofull och det då kommer fler regndroppar ur mörka moln så går det inte att härbärgera.
Härav eller därav min bloggtorka.
Egentligen hade jag kunnat fylla både Rosenvit och många andra bloggar med ord, ord, ord. Men för att spara alla finns mina förtvivlade tankar väl gömda på annat ställe

I mitt vankelmod har jag lutat åt att sluta blogga, är både tom och full på samma gång. Tankar om vad som känns värdefullt är ibland väldigt svårbeslutsamma.
Men så fotar jag en bild, hör en vacker sång, känner en varm solstråle och så tänker jag:
"Äh lite till ska jag nog blogga i alla fall"
Ett utrymme med positiv energi behövs i livet.
Så jag börjar sticka en tummetott, det kanske blir en vante eller en hel kofta. Vi får se.

Alla vänner och nära som stöttat utan att veta vad som orsakat min desperation ni har mitt hjärtas djupaste kärlek.



De vackra men giftiga flugsvamparna symboliserar det mesta just nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att du kommer tillbaka!

Mina Gröna Tankar sa...

Skönt att du fotade, inte plockade, den vackra lockande svampen...för att fortsätta i symbolikens tecken.

Kram på dej Knasboll!

Wera o Hans Törngren sa...

Äsch, inte ska du sluta med en så bra blogg!
Svärmor och Svärfar

Petra sa...

Jag har saknat dig! Kram kram♥ från kusinen på landet.