lördag 14 september 2013

Om

(alltså meditations "åhm")
 
 
 
Idag var jag med sonen min på Sofiero.
Stället vi mer än gärna återvänder till när vi vill hämta kraft och energi.
Stället där vi finner ro och inspiration att måla och skissa.
 
 
 
Vi älskar helt enkelt denna park. Fast vi saknar Majas trädgård. Caspian är riktigt ledsen över att den delen är bortrationaliserad.
 
 
 
Caspians högsta önskan är att få bo här.
Jag hade gärna flyttat till Helsingborg och haft närheten till denna oas.
 
 
 
Vi "lyckades"  pricka in årets hundutställning, precis som vi gjorde för två år sedan. Denna gången var Bella hemma så vi slapp smuggla in henne...
Vi höll oss på behörigt avstånd från detta spektakel.
 
 
 
Vi började vid den fyrkantiga fontänen under ett äppelträd.
 
 
 
Caspian provade att måla med akvarellfärger för första gången. Tidigare har vi haft med akrylfärger.
 
 
 
Jag satt och skissade, det gillar jag bäst.
I höst ska även jag prova akvarellerna. Inbillar mig att det skulle passa mitt sätt att måla.
 
detta var min skissinspiration
 
Sen strosade vi omkring överallt men vi undvek planen framför slottet och den stora kungliga fotbollsplanen. Vi älskar ju hundar men när de är så där uppsnofsade och ska visas upp och bedömas då behöver vi inte titta på.
 
 
 
I flera timmar promenerade vi upp och ner för backarna i ravinen och mot barnens område. Sen gick vi till dahliakvarteren och satte oss under ett träd och fikade.
 
 
 
Helt klart en av de bästa dagarna detta året.
 

Inga kommentarer: