söndag 15 september 2013

Nu blev det höst

Hoppsan sa så det kan bli när man inte har koll på väderleksrapporter.
I min enfald hade jag en plan på att det skulle vara finväder även idag.
 
 
 
Då trädgården fått stå tillbaka under en längre tid, i mina mått mätt, var min tanke att vakna tidigt, gå upp med tuppen, ta på trädgårdskläder och sedan fara runt som en furie och se till allt som väntat alldeles för länge på mina omtänksamma händer.
 
 
 
Visst vaknade jag tidigt. Var uppe fem gånger under natten och konstaterade att det fortfarande var natt, utom möjligen då vid halv fem snåret. Konstaterade också att det regnade.
Hrm...
det ska ju inte stoppa en trädgårdsgalning men det gjorde det med mig idag.
 
 
 
Annat pyssel så som att se till att Caspians och mitt experiment med ekollonen.
Vi plockade dem härom dagen på en skogspromenad och så satte jag några i vatten. Förhoppningen är att en rotslinga ska växa ut.
 


Inga kommentarer: