onsdag 18 september 2013

Björnbärsår

Jasså är det?
(obs! märk den ironiska tonen)
Hade jag ingen aaaning om!
 
 
 
Inte ett bär. Inte ett enda svart björnbär hur mycket jag än letar.
Mitt fina snår av "Thornless evergreen" har förvandlats till ett monster.
 
 
 
Fullt av taggar och ilska. Rankorna fullkomligen kastar sig över alla som närmar sig och sen sitter man fast.
Kan tro att det är en planta som rymt från "A little shop av horror".
 
 
 
Växtens transformation fulländades denna säsong.
Tidigt i våras dog de sista snälla fina och bärgivande delarna förmodligen frosttorkedöden
och ulven i fårakläder visar nu sitt rätta jag.
 
 
 
Så här står jag, intrasslad av taggiga grenar och letar bär.
Ska det vara på detta viset kan jag egentligen lika gärna plocka av de vilda godingarna nere vid havet.
 
 
 
Men bladen är vackra... lite cred kan jag bjuda på trots allt.
 

Inga kommentarer: