måndag 26 augusti 2013

Det ena leder till det andra

Ni känner igen det...
När man börjar flytta en växt blir det en dominoeffekt man lyckats förtränga sen förra gången det började flyttas växter i trädgården.
 
Bevattning är A och O
 
Två rosor och en campanula skulle planteras och vad händer?
Jo, platsbyte överallt och griller i huvudet och spaden jobbar så den nästan glöder.
Och mitt upp i allt står jag själv lycklig!
Lycklig över att solen skiner, lycklig över att det är bikinvarmt, lycklig över att det är ett lugn trots allt, lycklig över att allt är så vackert.
Lycklig över att det äntligen ska bli som jag tänkt i rabatterna (hehe, vänta bara till nästa säsong då ska det nog flyttas nått annat och så drar det igång).
 
Mrs Oakley Fischer har fått ny plats och jag håller tummarna att hon klara detta tilltag.
 
En trädgård blir ALDRIG färdig.
Hurra för det!!!
 
Astrid Lindgren kom på plats i gräsrundeln för att kontrastera mot det röda i den japanska lönnen.
 
Jag har verkligen månat om mina fina rosor nu när de planterats.
Jag har grävt djuuupt och bäddat runt rötterna med rosjord och vattnat och vattnat och vattnat.
Till våren ska jag köpa Biobalans och ge varje ros en giva så att de blir starka och friska.
 
Vattenspridaren jobbar på högtryck
 
Imorgon fortsätter jag med att flytta några självsådda nejlikor och en rips och en kärleksört...
Det är precis så här det blir.

Inga kommentarer: