tisdag 20 augusti 2013

Dagsläget

Då var det igång, det nya läsåret.
 
 
 
Caspian drog igång med fritids igår och skola idag. Nya lärare och nytt fritids men skolan är den samma. Här handlar det om scheman som ska lämnas och läras in och som ska passas in med familjen och aktiviteter. Mycket sånt är det nu i en period.
 
 
 
Han är så go´. Här hjälper han mig med att dammsuga i förra veckan när min värk var som tokigast.
 
Filifjonkan kommer hem i natt och så drar skolan igång för hennes del imorgon. Kan tänka mig att det är en trött dam vid frukosten...
 
 
 
Men åååh så härligt att snart kunna krama om henne igen!
 
Bella går på "dagis" hos mina föräldrar. Schema är lämnat för att allas dagar ska kunna planeras. Trasselsudden själv verkar inte bry sig så mycket om planering. Hon tar det med ro och älskar att vara både där och hemma.
 
 
 
Så har jag blivit med ytterligare en ros. Som bekant kan man inte få för mycket rosor, hur liten trädgården än är. Börjar slänga blickar på baksidans gräsmatta som är för stor i mitt tycke. Nog skulle det gå att få till en rabatt till?
Vresrosen Annette tipsade om att Blomsterlandet sålde sina rosor för halva priset, även på Austinrosorna.
När jag slängt i mig middagen nu ikväll hann jag till affären och fick tag på den sista Claire Austin de hade. Precis en sån som jag trånat efter ett tag. Helgen är räddad igen och jag ställer in Sofiero-resan jag tänkt mig. Här ska planteras och planeras!
 


2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Tihi!! Vilken tur att jag svängde in på Blomsterlandet bara för att jag behövde grillbriketter på Cheapy...liksom...

Petra sa...

Ja, så var vardagen igång igen. Skönt på nåt sätt.
Vilken fin ros du hittat. Tyvärr trivs inte rosor hos mig. Har precis pratat med mamma och hon har en Malva från moster Asta som skall få komma och bo i min trädgård. Hämtar den nog på lördag. Mysigt med en pratstund med goa mamma.
Ha det gott, kram Petra