torsdag 18 juli 2013

Hur lång tid

får ett projekt ta egentligen?
 
Det här med att måla om ett litet bord är ju inte så värstans svårt.
Ändå har det tagit väääldigt lååång tid.
Pikar från maken har snarare sinkat än sporrat.
Men nu är det klart!
 
Så här såg det ut då, 25 juli 2011, när jag satte igång.
 
 
 
Lacken och färgen satt som berget. När jag huffat och puffat med både slipmaskin, skrapa och fått hjälp av en ganska vresig Magnus (han tyckte att det var ett dumt projekt...) och själva träet kommit fram så var det nästan höst och bordet lyftes in igen.
 
Då var bara bordsskivan fixad. Rundeln nere vid fötterna var ett blått problem.
 
Förra sommaren regnade bort så att stå ute och skrapa, slipa och måla var uteslutet.
 
Men som sagt hur lång tid får det ta?!
I lördags bad jag Magnus lyfta ut bordet för nu skulle det bli klart hade jag lovat mig själv.
Det är som med allt annat. Man behöver bara bestämma sig och sätta igång och inte tänka så in i vassens mycket.
 
 
 
Jag är nöjd och gubben slipper komma med kommentarer
(men han ville nog hellre att det skulle vara som det var innan, vi har lite olika tycke och smak...)
 


1 kommentar:

Petra sa...

Vilket snyggt bord! Bra jobbat Anna.
Snyggare nu än tidigare. Ha det gott. Kram Petra♡