måndag 10 juni 2013

Så här blev det

För ett tag sedan skrev jag att nu hade tanken börjat ta form och liksom landat vad gäller cykelcarporten/fulhörnet.
 
här såg det ut
och nu är det klart och det ser ut så här:
 
 
 
En bänk bestående av tre 17 cm breda, 4 cm tjocka och 3 m långa brädor. Lagda på tre rejäla väggkonsoler. Ovanför en likadan bräda fast 2 m lång. De är laserade med lasyren drivved från Lady för att få en mjuk ton.
 
På väg ut till baksidan står det gamla runda fikabordet och har fått lite "nytt" piff.
 
 
 
Det har blivit i linje med bilden jag hade i hjärnan men under resans gång har jag fått förkasta många av mina ideér för att de inte varit så praktiska och hållbara.
Men den där känslan av Pettsons snickarbod finns där, jag tror till och med att nån liten muckla gömmer sig bakom en liten burk.
 
 
 
 
 
 
 
Jag kan gå förbi med glada ögon. Jag kan drista mig dit bara för att stryka med handen lite fånigt över en bräda. Jag kan, som igår kväll, förnöjt stå och dricka en kopp ayurveda-te från Sri Lanka (för att bli av med envis förkylning eller vad det nu är allt enligt systers ordinering och för den delen även framkörning av teet från Sri Lanka). Jag kan till och med plantera om pelargoner där, hehe.
 
Ja, ni har förstått rätt
jag är nöjd.
 
 
 
Till och med grillen har fått en ny "grillmössa" på sig. Tidigare hängde en grå tung och osmidig presenning över. Nu har jag tillverkat en hätta av smårutig vaxduk och en långa gummisnodd. Det var gräsligt svårt att sy en gummisnoddskanal i en vaxduk och sen trä in snodden, inget jag nånsin kommer att göra om. Tyvärr gör den sig inte på bild då det blir ett slags blänk i ytan.
 
Tjipptjopp, nu är det skolavslutningsvecka med allt vad det innebär.


3 kommentarer:

Petra sa...

Härligt när man blir så där nöjd med sina ideer. Jag får nog komma och inspektera din trädgård. Bjuder du på kaffe i så fall? Vill inte ha Sri Lanka te bara:-)
Kram kusin P

Mina Gröna Tankar sa...

Sicken bra arbetshörna du fått till!!! Det där skulle du ju haft för längesedan bara!!! Knasigt att ingen tänkt på det....

tina sa...

Åh vilken fin hörna, en sådan vill jag också ha! :-D