onsdag 12 juni 2013

Favoriter

Idag har vi på jobbet varit på studiebesök. En mycket bra och trevlig visit på Dunkers kulturhus i Helsingborg. På förmiddagen hade vi en guidad tur i själva utställningsdelen av huset och på eftermiddagen fick vi en inblick i Helsingborgs Kulturskola.
 
 
 
Nån dag i sommar ska jag ta med mamma dit och titta på utställningen med Lars Wallins dunderundersköna klänningar. Den har invigning nu på fredag.
Mamma har skapat en hel del vackra klänningar i sina dagar och kanske blir det en balklänning eller examensklänning till Fideli nästa år.
 
 
 
Om jag nån gång ska flytta och jag får bestämma fritt vart så kommer jag att välja Helsingborg. Det är en favoritpärla.
Nästan kontinental, lite mildare växtzon, Sofiero, Fredriksdal, stort kulturutbud mm.
 
 
 
Här hemma blommar en favorit i trädgården.
Men är det en "Choir boy" eller är det "Royal wedding"?
Sådde båda sorterna för några år sedan och vet att jag flyttat runt och förväxlat placeringarna i mina trädgårdsritningar. Alla är inte 100% vita en tjusig dragning åt rosa har drabbat några.
 
 
 
Hur som haver så älskar jag dessa förgängliga godingar.
Lite som en Lars Wallinkjol, frasig lätt och dunderunderskön.
 


Inga kommentarer: