söndag 16 juni 2013

Bra bättre bäst

Det var en bra idé med en liten Vresrosresa tyckte vi alla.
Tre av oss körde från Falkenberg i lördags förmiddag med bilen packad med övernattningstöj och lunchlådor.
 
 
 
I Hillared en liten bit norr (? jag och väderstreck...) om Svenljunga mötte ytterligare en ljuvlig, vacker, doftande och taggig (det är såna vi är vi Vresrosor) upp.
Så på parkeringen till Cramers åt vi matsäckarna och sen var vi redo för växtshopping.
Vi som inte varit där tidigare blev glatt överraskade av mängden och variationen av blommor och blad. Bättre än väntat faktiskt.
Elisabet bad oss andra att sätta henne i ett hörn för hon skulle ju inte ha något egentligen.
Det gjorde vi naturligtvis inte utan lät henne shoppa loss.
Jag hade min lilla bok med uppskrivna önskeväxter med mig. Den höll jag mig till en stund men sen var det bara att släppa efter för lusten. Vilken tur att jag tog en korg och inte en vagn.
 
Så packade vi in oss och gasade iväg till Rångedala.
En helt annan typ av plantskola som vi alla varit och besökt tidigare.
Även här gick det att hitta sånt som både var planerat och impulsivt.
Nemas problemas med andra ord.
 
Iväg till sista stoppet:
Sjövik
 
 
 
Bäst!
Att sitta ner och ta lite bubbel och tapas.
Att prata växter och trädgård.
Att laga mat tillsammans.
Att vira in sig i filtar och sitta ute och äta och dricka gott.
Att skratta härligt inifrån hjärta och själ.
Att mysa på verandan när regnet vräkte ner utanför.
Att planera för nästa Vresrosupptåg.
Att gå och lägga sig och somna tvärt.
 


1 kommentar:

Petra sa...

Vilken härlig resa ni haft. Cramers är ju en av mamma och moster Astas favvoplatser. Har själv aldrig där. Får kanske ta en sväng dit nån gång. Vilket mysigt hus ni sov i. Kram Petra