lördag 25 maj 2013

Gåva

Kan någon annat än älska försommaren?
Färgerna är så kontrastrika och starka men mjuka och vänliga ändå.
 
 
 
Igår kom jag hem med tre kassar med pelargoner!
Jag hade en önskelista på fem sorter men av någon outgrundlig anledning blev det 12!
 
 
 
Det är sån hon är, Annette alltså.
Sittande i sin soffa i "lidret"...
"Har du inte Angle eyes? det är den vackraste pelargonen"
"Den här blir jag galen på den får alltid oknytt men den är den vackraste pelargonen, vill du ha den?"
"Och Zonale måste du ha, det är mamma till alla zonalepelargoner, den är så vacker"
och så reser hon sig och vattnar lite, nyper ett blad, fångar en vit flygare och pratar med minstingen.
Lugn och harmonisk där i det utbyggda växthuset.
När hon är utanför glasdörren viftar hon och vevar glatt med armarna lite mer energifyllt om jag så säger.
 
 
 
Tänk,
alla är den vackraste pelargonen.
Ja så är det faktiskt och tänk
de bor hos den absolut bästa vännen man kan ha.
 

2 kommentarer:

Mina Gröna Tankar sa...

Men snälla söta Anna, det låter som om jag är en riktig toka!!!!

Petra sa...

Blir nästan men bara nästan lite avis! Pelargoner är ju härliga. Var på Wapnö idag. Men blev lite snål och köpte inga pelargoner. /Petra