onsdag 1 maj 2013

Fri som en fågel!

Ledig dag mitt i veckan,
kan det bli bättre?
Näe, speciellt inte nu när solen visat sitt gula ansikte hela dagen.
 
 
 
Har varit ute hela eftermiddagen
(hade ju lite att fixa med på förmiddagen efter partajet igår...)
och klippt blåregnet (nackspärr som tack fick jag dock),
krupit på knä och rensat i rabatter,
skurit gräskanter,
pratat med alla små i växthuset
och
suttit i vilstolen med näsan mot solen och hunden i knät!
 
Bäst som jag kröp omkring kände jag en doftpust...
 
 
 
luktvioler!
 
 
 
Hjärtat slog volter och när jag sansat mig blev det lite doftfotografering.
 
Ikväll har jag skolat om frösådder och petat ner näst sista omgången frön. Nu är det bara två sorters bönor kvar att förgro. Det ska hinnas med innan helgen för på lördag drar jag till Lisebergs trädgårdsdagar. Premiär för mig där och det glunkas om finväder.
 


2 kommentarer:

Marina sa...

Underbara doft från doftviolerna!

Här var det mest bara utesysslor i går. Härligt!

Kram

Petra sa...

Åååh doftande violer!!! Härliga dofter som man vill ta i en påse och ta fram när vinter och snålblåst viner runt knutarna.
Ha det fint. Kram Petra